fbpx
  • Home
  • /Articles posted by ' miezipro '

Archives

PETUA NAIKKAN SERI WAJAH UNTUK BAKAL PENGANTIN

PETUA NAIKKAN SERI WAJAH UNTUK BAKAL PENGANTIN

Semua bakal pengantin pastinya mahu kelihatan berseri di majlis paling bahagia mereka. Kenapa nampak suram je muka pengantin tu, kenapa nampak penat? Ops taknak la kene tegur macam tu kan. Meh kali ni Miezipro nak kongsi petua naikkan seri wajah untuk bakal pengantin kat luar sana. Ada dua petua jenis petua yang korang boleh pakai ... Read More
LELAKI PEMALU IS LIMITED EDITION!!!   INI DIA CARA PIKAT LELAKI PEMALU

LELAKI PEMALU IS LIMITED EDITION!!! INI DIA CARA PIKAT LELAKI PEMALU

Lelaki jenis pemalu memang seseorang yang agak misteri. Bukan mudah nak mendekati lelaki jenis ini. Ramai wanita yang binggung bila berhadapan dengan lelaki pemalu. Zaman sekarang ni susah nak jumpa lelaki yang pemalu. Kebanyakkan lelaki zaman sekarang ramai yang cuba berpewatakan ”macho”. Tapi kalau anda mempunyai teman lelaki jenis pemalu, anda sangat beruntung kerana lelaki ... Read More
5 PERKARA FREE YANG SUAMI BOLEH BUAT UNTUK BAGI ISTERI LEBIH SAYANG

5 PERKARA FREE YANG SUAMI BOLEH BUAT UNTUK BAGI ISTERI LEBIH SAYANG

Dah masuk alam rumah tangga ni, sudah tentu kita mahu perkahwinan kita kekal lama. Tak semestinya perlu beli barang mahal-mahal untuk buat pasangan lebih sayangkan kita. Kali ni Miezipro nak kongsikan apa perkara free yang si suami boleh buat untuk bagi isteri lebih sayang. 1. BERHENTI NAKAL DI WHATSAPP ATAU MEDIA SOSIAL Bagi suami anda ... Read More
5 TIP RANCANG KEWANGAN UNTUK PERSIAPAN PERKAHWINAN ANDA

5 TIP RANCANG KEWANGAN UNTUK PERSIAPAN PERKAHWINAN ANDA

Faktor kewangan menjelang pernikahan adalah faktor utama menjadi perhatian para pengantin. Jika tidak diuruskan dengan baik, ianya boleh memberikan tekanan yang serius kepada para pengantin. Berikut kami kongsikan 5 Tips yang anda boleh buat untuk uruskan kewangan menjelang hari pernikahan. 1. Menyediakan dana sebelum dan selepas kahwin Menyediakan dana selepas kahwin juga penting kerana kehidupan ... Read More
14 TIPS SUPAYA BAKAL PENGANTIN TAK KELAM KABUT

14 TIPS SUPAYA BAKAL PENGANTIN TAK KELAM KABUT

Acap kali kami berjumpa dengan bakal pengantin yang nampak agak kelam kabut menjelang Majlis Pernikahan/Persandingan mereka. Lebih dasyat, ada yang sampai tak jumpa beberapa eksesori penting sebagai perlengkap busana mereka. Jom kami kongsikan 14 Tips berguna kepada bakal Pengantin agar lebih tenang . Tips ni dikongsikan oleh Saudari cahayasakinah_mua. 1. Untuk pengantik perempuan, sediakan tudung/shawl ... Read More
Boleh NIKAH ke sepanjang PKPB untuk orang Kuala Lumpur ?

Boleh NIKAH ke sepanjang PKPB untuk orang Kuala Lumpur ?

Frust kan, masuk bulan 10 jer tiba-tiba Negara dilanda gelombong ke 3 COVID19. Banyak majlis perkahwinan yang dirancang sebelum ini terpaksa di tangguhkan atau dibatalkan. PM pun telah istiharkan Kuala Lumpur & Selangor kembali kepada fasa PKPB, Perintah Kawalan Pergerakkan Bersyarat sejak Oktober lagi. Dan sehingga artikel ini ditulis , PKPB telah diperluaskan ke seluruh ... Read More
LESEN BESAR SELEPAS BERTUNANG ?

LESEN BESAR SELEPAS BERTUNANG ?

Apakah dalam pertunangan ada batas yang perlu dipelihara? Hubungan tali pertunangan bukan satu cara untuk menghalalkan sesuatu yang asalnya haram. Satu-satunya akad yang mampu menghalalkan pergaulan bebas antara lelaki dengan perempuan adalah akad perkahwinan. Jika perkahwinan menepati syarat dan rukunnya, maka hubungan lelaki dan perempuan menjadi halal tanpa sebarang batasan kecuali liwat. Dalam isu ini, ... Read More
TARIKH CANTIK TAHUN 2021!

TARIKH CANTIK TAHUN 2021!

Dah PILIH tarikh untuk majlis korang tahun depan?  Walaupun Negara sedang dilanda wabak Covid19 ni, masih ada ruang untuk bakal pengantin melangsungkan majlis perkahwinan. Jika tak dapat langsungkan majlis secara besar-besaran, sekurang-kurangnya korang boleh buat majlis Pernikahan yang simple.  Ha, kali ini kami nak kongsikan tarikh-tarikh yang menarik sepanjang tahun 2021.  Bermula pada bulan Januari ... Read More
BILA KAH LELAKI BOLEH MENJADI DAYUS ?

BILA KAH LELAKI BOLEH MENJADI DAYUS ?

Sabda Nabi S.A.W yang bermaksud: “Tiga golongan yang Allah tidak akan melihat (bermakna tiada bantuan dari dikenakan azab) mereka di hari kiamat : Si penderhaka kepada ibu bapa, si perempuan yang menyerupai lelaki dan si lelaki DAYUS” (Riwayat Ahmad & An-Nasaie) Tetapi bilakah masanya lelaki boleh dikatakan menjadi dayus? MEMBIARKAN ISTERI PERGI KERJA MENUMPANG DENGAN ... Read More
INI TANDA LELAKI SERIUS INGIN MEMPERSITERIKAN ANDA

INI TANDA LELAKI SERIUS INGIN MEMPERSITERIKAN ANDA

Pada permulaan perhubungan yang baru memutik mungkin tanda-tanda si dia jatuh cinta pada anda tidak terlalu ketara apatah lagi jika perhubungan itu baru sahaja terjalin. Jadi bagaimana caranya untuk mengesan jika si dia mahukan sebuah perhubungan serius bersama anda? Apakah tanda ketara yang si dia mencintai anda? Selidik jika si dia benar-benar mencintai anda dan ... Read More