fbpx
  • Home
  • /Posts Tagged ' baby '

Archives

10 CARA WAJIB YANG PERLU ANDA BUAT SEWAKTU ‘HIRE’WEDDING PHOTOGRAPHER

10 CARA WAJIB YANG PERLU ANDA BUAT SEWAKTU ‘HIRE’WEDDING PHOTOGRAPHER

Bila cakap pasal kahwin,ramai yang akan teruja dan tak sabar.Mana tidaknya,itu adalah hari yang ditunggu-tunggu selama ini.Segala mahu sempurna termasuklah gambar-gambar hari bahagia yang akan dibukukan untuk menjadi memori buat hari tua. #1 Tinjau artwork Perkara yang pertama yang ada harus lakukan adalah anda perlu melihat sendiri hasil kerja photographer tersebut.Melihat hasil kerja mereka sama ... Read More
SOALAN-SOALAN PUAKA TOK KADI YANG MEMBUATKAN PENGANTIN NAK TERKENCING

SOALAN-SOALAN PUAKA TOK KADI YANG MEMBUATKAN PENGANTIN NAK TERKENCING

Untuk bakal pengantin yang tidak lama lagi ingin membina sebuah “masjid” korang perlu bersedia tentang soalan-soalan yang mungkin akan di tanya oleh tok kadi. Teruskan membaca untuk mengetahui contoh soalan-soalan akad nikah: #1 Mengucap Dua Kalimah Syahadah أَشْهَدُ أَنْ لآ إِلَهَ إِلَّا اللهوَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَّسُوْلُالله Maksudnya : Aku bersaksi bahawa tiada tuhan melainkan Allah ... Read More
6 PERBUATAN SUAMI TERHADAP ISTERI,KITA INGAT PERKARA BIASA TAPI SEBENARNYA BERDOSA!

6 PERBUATAN SUAMI TERHADAP ISTERI,KITA INGAT PERKARA BIASA TAPI SEBENARNYA BERDOSA!

Menunjuk kesalahan orang lain tapi sering lupa kesalahan diri sendiri.Hanya suami yang berani dan bertanggungjawab saja yang bersedia melakukan introspeksi dengan melihat 10 disa yang paling banyak dilakukan oleh suami terhadap isteri. #1 Tidak Mengajar Ilmu Agama Pada Isteri Suami memberi nafkah,rumah,kenderaan,memenuhi segala keperluan hidup dan bermacam lagi.Perkara yang wajib suami kena bagi ialah ilmu ... Read More
4 TIPS BOLEH DIJADIKAN RUJUKAN

4 TIPS BOLEH DIJADIKAN RUJUKAN

Majlis perkahwinan bakal berlangsung tidak lama lagi namun masih tercari-cari apa warna tema yang sesuai dengan majlis anda.Rajin-rajin lah tengok pinterest.Suai padan kan warna yang boleh muat anda inspirasi.Jangan tersalah ambik tema. #1 warna Baju Pengantin Memilih warna kegemaran sebagai warna tema,warna kegemaran anda itu sesuai dengan kulit anda pasangan.Sekiranya anda berkulit cerah semestinya anda ... Read More
5 TIPS  MENYIMPAN DUIT UNTUK BERKAHWIN

5 TIPS MENYIMPAN DUIT UNTUK BERKAHWIN

Bagi mereka yang ingin melangsungkan perkahwinan ketahui beberapa tips yang penting untuk memastikan perkahwinan yang berjalan lancar. Zaman sekarang yang berdarah muda ingin mencuba segala.Orang tua-tua berkata,tak menyempat.Pada usia muda,kita suka buat sesuatu perkara tergesa-gesa tanpa berfikir.Ada positif dan negatif disebalik tindakan anda itu.Bagus yang mempunyai sifat ingin tahu dan ingin mencuba pelbagai perkara. Tdak ... Read More
10 CARA MENJADI MENANTU YANG LEBIH BAIK

10 CARA MENJADI MENANTU YANG LEBIH BAIK

Antara hubungan menantu perempuan dengan ibu mertua memang cukup sulit dibina dengan baik.Anda juga merupakan salah satu wanita yang ingin menjadi menantu yang baik dan meningkatkan kualitas hubungan dengan mertua. #1 Bersikap Positif Sama seperti menantu,mertua juga merasakan pengalaman pertama menghadapi isteri dari anaknya.Jadi lahbersikap positif kerana mertua sebenarnya berusaha menjadi ibu yang baik bagi ... Read More
10 TIPS BERJUMPA BAKAL MERTUA UNTUK PERTAMA KALI

10 TIPS BERJUMPA BAKAL MERTUA UNTUK PERTAMA KALI

Tips berjumpa bakal mertua Bagi yang nervous,pastinya bakal jumpa mertua buat pertama kali.Sudah tentu dada rasa berdebar”dup…dap…dap”. Ada yang sampai tak boleh tidur di buatnya kerana terlalu memikirkan perkara ini.Semua orang tahu perkahwinan adalah satu perkara yang sangat indah.Namun sebelum mendirikan masjid kita perlu ada cara dan langkah yang tertip demi memnjalin kemesraan antara dua ... Read More
6 CARA ELAK PASANGAN ANDA BERALIH ARAH DAN MENCARI CINTA LAIN

6 CARA ELAK PASANGAN ANDA BERALIH ARAH DAN MENCARI CINTA LAIN

Antara perkara yang ditakuti pasangan yang sudah berumah tangga ialah cinta dan kasih mula pudar dan beralih arah.Ia penting untuk mengekalkan kebahagian agar pernikahan yang terbina kekal hingga akhir hayat.Bagaimanakah cara untuk mengelakkan pangan kira cari cinta lain dan pergi dari perkahwinan kita? #1 Letakkan pasangan sebagai nombor satu Ia amat penting untuk kita sentiasa ... Read More
7 SEBAB KENAPA EGO LELAKI SETINGGI LANGIT

7 SEBAB KENAPA EGO LELAKI SETINGGI LANGIT

Kalau kaitkan pasal ego,semestinya individu yang seringkali terpalit dengan sikap ini adalah insan yang bergelar lelaki.Ego atau di kenali sebagai keras kepala serta merasa diri sentiasa betul. Kenapa ego lelaki setinggi langit? Ada beberapa sebab kenapa ego lelaki mempertahankan ego mereka yang tinggi itu. #1 Lelaki sebagai pemimpin Sejak dari zaman permulaan manusia lagi,lelaki diciptakan ... Read More
TIPS PERKAHWINAN 7 CARA MEMAHAMI KONSEP WARNA

TIPS PERKAHWINAN 7 CARA MEMAHAMI KONSEP WARNA

Pemilihan warna pastel lebih ramai yang minat berbanding warna asal.Pada apa yang saya perhati memang benar pada 2012 warna pastel ada lah trend sehingga kini. Apa itu warna pastel?Warna yang macam?Dulu saya pun macam anda juga,sering tertanya-tanya bila disebut warna pastel.Tapi sekarang saya dah faham konsepnya. #1 Warna pastel secara amnya adalah merujuk kepada warna-warna ... Read More