fbpx
  • Home
  • /Posts Tagged ' weddingidea '

Archives

LELAKI PEMALU IS LIMITED EDITION!!!   INI DIA CARA PIKAT LELAKI PEMALU

LELAKI PEMALU IS LIMITED EDITION!!! INI DIA CARA PIKAT LELAKI PEMALU

Lelaki jenis pemalu memang seseorang yang agak misteri. Bukan mudah nak mendekati lelaki jenis ini. Ramai wanita yang binggung bila berhadapan dengan lelaki pemalu. Zaman sekarang ni susah nak jumpa lelaki yang pemalu. Kebanyakkan lelaki zaman sekarang ramai yang cuba berpewatakan ”macho”. Tapi kalau anda mempunyai teman lelaki jenis pemalu, anda sangat beruntung kerana lelaki ... Read More
HIKMAH BERCINTA SELEPAS NIKAH

HIKMAH BERCINTA SELEPAS NIKAH

TIADA RASA BERSALAH Islam menekankan bahawa haram bagi seseorang lelaki menyentuh seorang perempuan yang bukan mahramnya. Dengan bercinta selepas bernikah, Dengan bercinta selepas bernikah, pasangan tersebut boleh mengenali antara satu sama lain tanpa terhalang oleh batas-batas yang ketat. Perkara ini sama sekali tidak akan dapat dirasai oleh mereka yang bercinta sebelum berkahwin. SENANG MENZAHIRKAN RASA ... Read More
DOA ISTERI SOLEHAH  BUAT SUAMI TERCINTA

DOA ISTERI SOLEHAH BUAT SUAMI TERCINTA

Mari sama2 kita berdoa buat para isteri untuk menjadi salah seorang isteri yang solehah.. Ya Allah..Kau ampunilah dosaku yang telah ku lakukan,Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas,Kau berikanlah aku kekuatan mental,Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan,Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista,Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaran-Mu,Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan.. Ya ... Read More
PERKARA PENTING ELAK JADI ISTERI NUSYUZ

PERKARA PENTING ELAK JADI ISTERI NUSYUZ

Setiap pasangan yang berkahwin akan mengimpikan rumahtangga yang bahagia dan harmoni. Apabila terbitnya ikatan perkahwinan ini, maka akan terbitlah juga satu bentuk hubungan yang perlu dijaga oleh setiap pasangan lebih-lebih lagi isteri. Jika isteri tidak menjaga hubungannya dengan suami , dia akan keluar daripada mentaati suaminya atau nusyuz. 1.KELUAR RUMAH TANPA KEIZINAN SUAMI Apabila isteri ... Read More
SENARAI MAS KAHWIN BAGI  NEGERI-NEGERI DI MALAYSIA

SENARAI MAS KAHWIN BAGI NEGERI-NEGERI DI MALAYSIA

Mas kahwin atau mahar adalah pemberian wajib yang diberikan oleh suami kepada isteri sewaktu berlangsungnya pernikahan. Mas kahwin adalah hak mutlak isteri sebagai perakuan kasih dan tanggungjawab suami ke atas isteri. Nilai Mas Kahwin adalah berbeza mengikut negeri. Di sini Miezipro Kongsikan Kepada pembaca sebagai rujukan dan persiapan untuk anda dan pasangan. BONUS !!! Klik MyWeddingPlanner untuk download e-book ini secara ... Read More
TIPS HUBUNGAN KEKAL SUAMI ISTERI

TIPS HUBUNGAN KEKAL SUAMI ISTERI

SABAR Dalam perkahwinan , pertama sekali kena ada sifat sabar.Permulaan perkahwinan memang pelbagai dugaan. Kena sama-sama bersabar menghadapi nya. Jangan masa bercinta semua manis, tapi bila dah kahwin susah sikit minta cerai HORMAT-MENGHORMATI Walau tinggi mana pun pangkat suami/isteri di tempat kerja. Di rumah dia tetap suami/isteri yang perlu dihormati. Begitu juga dengan keputusan dalam ... Read More
TIPS KAHWIN TANPA BERHUTANG

TIPS KAHWIN TANPA BERHUTANG

JANGAN OVER BUDGET Jangan terlalu terikut sangat dengan trend pelamin terkini yang harga nya mencecah ribuan ringgit. Kalau boleh berjimat , cari sahaja yang budget. Bukan apa, pelamin, baju, makeup, dan katering cuma sekejap sahaja dan tak boleh disimpan jadikan kenangan. MENABUNG DARI AWAL Orang yang dah ada misi dan visi nak kahwin pasti dari ... Read More
ELAK DI TIPU “WEDDING PLANNER”, BAKAL PENGANTIN JANGAN MUDAH TERPEDAYA

ELAK DI TIPU “WEDDING PLANNER”, BAKAL PENGANTIN JANGAN MUDAH TERPEDAYA

Sejak kebelakangan ini, ramai kisah viral mengenai “Wedding Planner” yang menipu duit bakal pengantin sehari sehingga Rm 50,000 . Alamak kenapa macam tu sekali ? Apa yang menyebabkan hal macam ni boleh terjadi. Tak ada usul periksa ke ? Salah siapa ?.Tapi agak keterlaluan juga kalau hal menipu pelanggan ni sampai merosakkan nama “Wedding Planner” ... Read More
INI DOA KHAS UNTUK PASANGAN YANG SEDANG BERTUNANG

INI DOA KHAS UNTUK PASANGAN YANG SEDANG BERTUNANG

𝐃𝐎𝐀 𝐏𝐄𝐑𝐓𝐔𝐍𝐀𝐍𝐆𝐀𝐍 Ya Allah, sumber segala barakah, curahkanlah berkat-Mu atas ikatan pertunangan ini, dan bimbinglah kedua saudara kami ini dalam masa pertunangannya. Semoga mereka mencari kehendakMu dengan hati yang ikhlas dan memperoleh kebaikanMu yang berlimpah. Ya Allah Ya Tuhan Kami, sumber segala cinta kasih, karena ehsan-Mu. Kini mereka memohon rahmatMu memasuki fasa pertunangan dan mempersiapkan ... Read More
PAMERAN PENGANTIN KAHWINJE BY KLPJ WEDDING FAIR 20,21 & 22 SEPTEMBER 2019

PAMERAN PENGANTIN KAHWINJE BY KLPJ WEDDING FAIR 20,21 & 22 SEPTEMBER 2019

#𝐀𝐓𝐓𝐄𝐍𝐓𝐈𝐎𝐍 𝐁𝐚𝐤𝐚𝐥 𝐏𝐄𝐍𝐆𝐀𝐍𝐓𝐈𝐍 !!! . Tengah cari Jurugambar/Juruvideo Kahwin? Nak Pakej Gambar atau Video Berbaloi? Pening dah sebab whatsapp banyak sangat photographer tapi semua nya tak memuaskan hati. . Haaaaa! 𝐒𝐀𝐕𝐄 𝐘𝐎𝐔𝐑 𝐃𝐀𝐓𝐄 𝐍𝐎𝐖 ! Sebab apa ?? Miezipro nak ajak korang semua datang ke booth Miezipro untuk dapatkan pakej Photo/Video dengan harga yang tak ... Read More